Kiedy nie możemy przetransferować domeny?
W wyjątkowych sytuacjach zdarza się, że transfer się nie powiedzie.
W przypadku domen polskich najczęściej ma to miejsce gdy:
* Podano złe kody transferowe,
* Klient nie potwierdzi transferu np. wskutek niemożliwości odebrania maila potwierdzającego,
* Transfer jest blokowany przez poprzedniego rejestratora,
* Transfer domeny zgłoszony jest na 6 dni (lub mniej) przed datą wygaśnięcia domeny,
* Przeprowadzany jest transfer domeny w czasie krótszym niż 5 dni od momentu jej rejestracji,
Zgodnie z polityką ICANN transfer domen globalnych może nie dojść do skutku m.in. z następujących powodów:
* Od momentu rejestracji domeny lub jej poprzedniego transferu minęło mniej niż 60 dni.
* Podany kod authinfo domeny okazał się nieprawidłowy. W takim wypadku należy pobrać od obecnego rejestratora prawidłowy kod, zgodnie z regulaminem powinien go Państwu dostarczyć w przeciągu 5 dni.
* W przypadku uzasadnionych podejrzeń co do próby nieuprawnionego przejęcia domeny
* Domena jest zatrzymana przez obecnego rejestratora z powodu nieopłaconych należności
* Domena jest w statusie "Lock" (zablokowana do transferu). Status mogą Państwo sprawdzić na stronie www.internic.net
* W momencie poprawnego rozpoczęcia transferu na adres e-mail administratora zostanie wysłana prośba o potwierdzenie. Transfer nie dojdzie do skutku jeśli nie zostanie potwierdzony.
* Firma aktualnie obsługująca domenę nie zaakceptuje transferu (porpzez kliknięcie w linka wysłanego mailowo)
Gdy do transferu nie dojdzie, w przypadku domen zagranicznych na wniosek Klienta zwracamy wpłaconą za transfer kwotę lub dodajemy ją do kredytu na koncie klienckim w Netmark na poczet przyszłych wygenerowanych faktur.
Klient ma prawo żądać pisemnie zwrotu kosztów nieudanego transferu domeny w ciągu 2 miesięcy i 14 dni od wpłaty, po tym terminie nie zwracamy opłaty za nieudany transfer.